2009年3月10日星期二

唇瘡

前排老公患唇瘡,係兩星期前先好番,誰不知今日起身冇耐,就感覺到嘴某一處有點腫和口腔內有點不適,照鏡又睇唔到邊到,隔多陣就覺得痛和熱,我諗應該係唇瘡,再次照鏡就見到喇!但口腔仍感到有D唔妥,左睇右睇終於見到,口腔內與嘴唇唇瘡同一位置紅左,可能近排太熱氣所致。


早排已經瞓得唔好,半夜成日都半夢半醒,呢幾日仲半夜開始頭痛,再加上肩頸痛得比平時利害,攪到我都唔多想起身,頭痛會係我起身活動後不知不覺間消失,但通常都會係傍晚囉!


我唔舒服都整左3個輕盈莎莉蛋糕,因為盒鮮奶2日後過期,唔用埋佢就好嘥,但仲未用晒明天仲要繼續。



我湊左阿B放學回家,F先生就請左2杯布甸我吃,係咖啡布甸,但我未吃,所以未知味道如何,但我諗應該好味,因為F先生以前係開甜品舖,而且佢整野食好叻架!



今日細舅母來港,每次都會帶雞蛋和我最鍾意既家鄉鬆糕,今次仲帶左兩隻稍為用熱水〝碌〞過既雞來,咁我就用左一隻雞整豉油雞 (蘇施黃食譜),我諗住另一隻過幾日再整另一款,但阿公話整返呢款就得,個個都話好食。


晏晝我行左幾間先搵到玉子豆腐,唔知點解咁難買,阿婆、娣婦和阿B都好鍾意食架!今晚老公可以來娘家吃飯,又可以有人陪我行回家喇!


阿媽煲左涼茶,我與老公每人一支,今晚飲完唔知明天唇瘡會點呢?會唔會發到好大呢?而家粒瘡有D隱隱痛。



資料來源:http://www.toothclub.gov.hk/chi/adu_01_04_04.html


唇瘡是由疱疹一型病毒引起的感染,通常出現在嘴唇和鼻孔邊緣,唇瘡的分泌物含有疱疹一型病毒,具有傳染性。


徵狀


當唇瘡開始出現時,患者會感到患處痕癢和灼熱,然後會發現患處出現一撮小水泡。當水泡破裂後,便變為形狀不一的潰瘍。


為甚麼會長唇瘡?


曾經受過疱疹一型病毒感染者,病毒會潛伏在身體內。當身體的抵抗力下降時,這些病毒便會再次活躍起來造成感染。導致抵抗力下降的因素包括:


l            精神壓力


l            疲勞過度


l            感冒或其他疾病


l            月經週期


l            晒太陽


處理方法


唇瘡一般會在兩星期內自動痊癒,為免引致痛楚或把病毒傳染他人,可參考以下方法:


l            患者應盡量保持患處清潔及乾爽,以免細菌感染


l            避免進食辛辣及硬的食物,以免刺激患處


l            避免用手碰觸患處,如碰觸後應立即洗手,以免身體其他部分,例如眼睛、性器官等受到病毒感染而引致角膜炎或其他皮膚病


l            避免親密接觸,例如接吻


l            可徵詢醫生或牙科醫生的意見,使用藥膏塗在患處以舒緩不適


l            如果病徵嚴重,醫生會建議服用藥物以減低痛楚


預防方法


引起唇瘡的疱疹一型病毒會潛伏在身體的神經結內。目前,還沒有藥物或治療方法可以把這病毒徹底消滅。要避免唇瘡復發,我們只有增加身體的抵抗力,例如:


l            保持身心愉快


l            充分休息


l            均衡飲食


l            適量運動


1 則留言: