2009年2月4日星期三

醃鹹柑桔 (內附食譜)

從小就見到娘家有盎〝鎮家之寶~鹹四季桔〞,記得好似有2盎,但而家剩下一盎,盎野年紀應該比我還要大,成盎黑黑的,小時候我都有辛品嚐過,但事隔已久,已遺忘左味道。


我好多年前已經想自製一盎,但成日都的不起心,前年又見娣婦醃一盎,就同自己講我又要醃,拖拖下又係冇左件事。到今年阿蘇教人醃製,再到老爺家,老爺又買左來醃,仲教我要用滾水浸下,因為大多都有農藥,今次真係唔得喇!要拎個心出來先。


尋日我就去街市買,想買四季桔,但搵唔到,就買左柑桔,6蚊一磅,我買左十蚊。生果擋阿伯都有教我點樣醃,又話〝牙擦蘇〞都有教喇!〝牙擦蘇〞應該係指阿蘇,阿伯教要在盎底舖層鹽先,用鹽包住柑桔。


我抺柑桔感覺到黏黏的,阿媽話柑桔甜先係咁,邊抺邊揀,不要的給阿公吃,阿公都話好食好甜。我將其中一粒〝的〞甩掉的柑桔不要,阿媽話唔緊要〝的〞都要除掉,吓~阿蘇和生果阿伯都話〝的〞要架啵!所以我全部〝的〞都保留下來。


阿媽將佢珍藏的〝雀巢咖啡盎〞給我,我諗有好多人都未見過,我想醃2盎,但阿媽叫我醃一盎已夠,而家呢盎就係我既〝嫁奩〞喇!有機會既再醃多盎先。



醃鹹柑桔


材料:


柑桔



做法:


1.          用水洗淨柑桔。


2.          煲滾水熄火,然後下柑桔浸幾秒,用筲箕隔去水份。


3.          用廚房紙巾逐粒柑桔去水份,然後風乾一晚。


4.          盎底舖一層鹽,再排一層柑桔,重覆此步驟,但最尾一層要舖鹽。


貼士:


l        不一定要塞滿整個盎。

l       

用滾水浸柑桔,想去除農藥。

l        若果青色柑桔,都可以汆一汆水。


l        柑桔要用交剪剪下,還要留一點把兒。


l        我想快柑桔快D乾身,所以用廚房紙巾乾,再吹風一晚。


l        千萬不要用手摘下,因為可能在拔既時候露出肉,咁就會發霉。


l        頭幾個月要留意柑桔是否被鹽蓋住,若柑桔沒被鹽蓋住就會發霉。




4 則留言:

  1. 我屋企有一盎鎮山之寶, 係外母大人多年前浸的, 但一直都唔捨得試, 所以都唔知係乜野味呀 ~ ~ ~
    [版主回覆02/05/2009 22:37:00]下次喉嚨痛咪可以試下囉!但最好唔好有機會喇!

    回覆刪除
  2. 笨媽媽快樂家2009年2月4日 下午11:31

    我以前浸咗幾樽,都未飲,我唔係咁鍾意D味道,覺得好鹹.
    [版主回覆02/05/2009 22:44:00]下次有機會真係試下,效用唔錯架!

    回覆刪除
  3. 過年前擺年宵. 媽媽搬了盎黑媽媽的鹹柑桔出黎, 聽說浸佐幾十年. 真係好有用啊! 飲完把聲都清番. 我都想叫媽媽醃番樽慢慢擺呢:)
    [版主回覆02/05/2009 22:45:00]真係好有用架!浸多幾盎都唔怕多,但要記得睇下佢,因為好易發霉。

    回覆刪除
  4. 呢o的真係寶黎o架,有錢都買唔到,上個星期我個喉嚨痛左幾日,飲極水都唔得,夜晚痛到瞓唔到,個朋友賜三粒左佢屋企珍藏超過三十幾年 o既鹹柑桔比我,唔到你唔信,飲完即刻見效,起碼第日已經唔痛先啦,原來我屋企都有,但得五六年,唔似朋友o個o的係黑晒色,我都想浸番樽!
    [版主回覆02/10/2009 15:02:00]呢D係無價寶,越耐越好,所以我而家先醃都遲,都係怪自己懶之過喇!

    回覆刪除